نحوه تهیه فایل پشتیبان از نرم افزار درمانگاه و کلینیک

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

در این قسمت، نحوه تهیه فایل پشتیبان از نرم افزار درمانگاه و کلینیک آسان طب را به صورت دستی و خودکار مورد بررسی قرار میدهیم.

آموزش نحوه تهیه فایل پشتیبان (Backup)

فایل پشتیبان (Backup): فایل فشرده ای است که برای پشتیبانی و محافظت از اطلاعات ثبت شده در برنامه تهیه می گردد و در صورت بروز حوادث یا مشکلات برای رایانه و اطلاعات ثبت شده، می توان آن را بازیابی کرده و اطلاعات را به حالت اولیه خود باز گرداند.

تهیه فایل پشتیبان از نرم افزار درمانگاه

برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات موجود در نرم افزار میتوانید از چهار روش اقدام نمائید:

  1. هنگام خروج ازبرنامه گزینه “تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات.” را تیک بزنید.
  2. به پوشه ای که نرم افزار را در آن نصب نموده اید رفته و توسط نرم افزار AppData.exe نسبت به تهیه فایل پشتیبان اقدام نمائید.
  3. از منوی “سایر” وارد قسمت “تنظیمات” شده، و درسربرگ “سایر”، تنظیمات مربوط به تهیه فایل پشتیبان بطور خودکار و روزانه را انجام دهید.
  4. در قسمت “تنظیمات”، یک شماره تلفن دلخواه جهت پشتیبان گیری از طریف تلفن، وارد کرده و توسط سیستم کالر آیدی، از راه دور، نسبت به تهیه فایل پشتیبان اقدام نمائید.

.

تهیه فایل پشتیبان از طریق تیک زدن گزینه “تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات.” هنگام خروج از نرم افزار”

اگر هنگامی که قصد خروج از نرم افزار را دارید، به پنجره باز شده توجه کنید، در قسمت پائین پنجره گزینه ای تحت عنوان “تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات.” وجود دارد که تیک زدن این گزینه باعث میگردد، هر بار هنگام خروج کاربر از سیستم، یک فایل پشتیبان از کل اطلاعات موجود تهیه شده و در پوشه Backup ذخیره گردد.

تهیه فایل پشتیبان هنگام خروج از نرم افزار

نکته1: پوشه Backup در محل نصب نرم افزار قرار دارد. بطور پیشفرض این آدرس عبارت است از : C:\Program Files\Aref Rayaneh\AsanTeb 2014

نکته2: در صورتی که بصورت شبکه از نرم افزار استفاده میکنید، این گزینه تنها بر روی رایانه سرور کارایی دارد.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار کلینیک و درمانگاه آسان طب

تهیه فایل پشتیبان از طریق برنامه AppData.exe

روش دیگر تهیه فایل پشتییان، استفاده از برنامه AppData می باشد. این برنامه در محل نصب شده نرم افزار دفترچه تلفن و مدیریت مشتریان قرار دارد.

برای این منظور ، به مسیر نصب برنامه (محلی که برنامه را نصب نموده اید) رفته و بر روی فایل AppData دوبار کلیک نمائید تا برنامه اجرا شود.

تهیه فایل پشتیبان نرم-افزار مطب کلینیک درمانگاه

.
پس از باز شدن برنامه ،ابتدا بر روی گزینه “تهیه فایل پشتیبان” کلیک کرده، وپس از باز شدن پنجره مربوط به ذخیره فایل، در قسمت مشخص شده نام فایل پشتیبان را وارد نموده و سپس بر روی گزینه “Save” کلیک نمائید.
تهیه فایل پشتیبان نرم افزار مدیریت درمانگاه
.
.
درصورتی که عملیات تهیه فایل پشتیان با این برنامه بدون مشکل انجام گردد، با پیغام “عملیات پشتیبانی با موفقیت انجام شد.” مواجه خواهید شد.
 
عملیات پشتیبانی با موفقیت انجام شد
.
 
* اگر به قسمت نام فایل،در صفحه باز شده دقت نمائید، سیستم بصورت خودکار، از چپ به راست به ترتیب : نام بانک اطلاعاتی، تاریخ فعلی و ساعت فعلی سیستم را برای مدیریت بهتر فایل های پشتیبان اختصاص می دهد.
 
* فایل های پشتیبان بصورت پیش فرض در پوشه Backup (در مسیر نصب برنامه قرار دارد) ذخیره می شوند. می توانید در همین پنجره، محل آن را تغییر دهید.

.

.عملیات پشتیبان گیری روزانه بصورت خودکار و در ساعت خاص

روش سوم تهیه فایل پشتیبان، روش خودکار و روزانه میباشد. برای این منظور از منوی “سایر” وارد قسمت تنظیمات شده و در پنجره باز شده بر روی سربرگ “سایر” کلیک کنید

در بخش تنظیمات تهیه فایل بطور خودکار، گزینه “هر روز در ساعت …” را تیک زده و در کادر مقابل آن، ساعت مورد نظر خود را وارد کنید.

توسط گزینه “مسیر فایلهای پشتیبان” میتوانید مشخص کنید، فایل های پشتیبان در کدام محل از رایانه شما ذخیره گردند.

بعنوان مثال در تنظیمات شکل زیر، هر روز ساعت 21:35 بطور خودکار از کل اطلاعات برنامه فایل پشتیبان تهیه شده و در پوشه “ArefRayaneh_Backup” در درایو C ذخیره می گردد.

پشتیبان گیری خودکار از اطلاعات نرم افزار

.

پشتیبان گیری از راه دور و توسط سیستم کالر آیدی Caller-ID

این روش ویژه مراکزی است که دستگاه کالر آیدی تهیه نموده اند. و سیستم کالر آیدی و شناسایی اشخاص تماس گیرنده را کنترل میکنند.

در صورتی که در کادر مقابل عبارت “شماره تلفن پشتیبان گیرنده خودکار” شماره ای را وارد کرده باشید، به محض اینکه با این شماره، شماره تلفن های متصل به دستگاه کالرآیدی را شماره گیری کنید، سیستم بطور خودکار یک فایل پشتیبان از کل اطلاعات تهیه نموده و در مسیر فایلهای پشتیبان ذخیره میکند.

بکاپ گیری خودکار از اطلاعات نرم افزار

نکته : در صورتی که از نرم افزار بصورت چند کاربره (تحت شبکه) استفاده مینمائید، باید توجه داشته باشید که نام رایانه سرور را در قسمت “نام رایانه سرور” وارد نمائید. تا عملیات پشتیبانی فقط بر روی رایانه سرور انجام گردد.

برای آگاهی از نام رایانه، ابتدا بر روی My Computer کلیک راست کرده و بر روی گزینه Peroperties کلیک کنید. در پنجره باز شده بر روی سربرگ “Computer Name” کلیک کرده و عبارت مقابل “Full computer name” یا یادداشت نمائید.

بعنوان مثال:

در شکل زیر، بر روی رایانه سرور، به قسمت مربوط به نام رایانه رفته و نام رایانه را در محل مورد نظر در قسمت تنظیمات نرم افزار، وارد نموده ایم.

نام کامپیوتر در ویندوز XP

.

Auto Backup From Software

پس از تهیه فایل پشتیبان ، یک نسخه از آن را بر روی CD رایت کرده و در جای مناسب نگهداری نمائید.

بازیابی اطلاعات از طریق فایل پشتیان تهیه شده

پس از تهیه فایل پشتیبان، در صورت نیاز یا بروز مشکل برای اطلاعات، می توانید آخرین فایل پشتیبان را بازیابی کرده و اطلاعات را به حالت قبل از تهیه فایل پشتیبان باز گردانی نمود.
برای این منظور ابتدا از برنامه خارج شده و سپس فایل AppData اجرا کنید.(درصورتی که بصورت چند کاربره یا تحت شبکه از نرم افزار استفاده میکنید، بر روی همه رایانه ها، از نرم افزار خارج شوید)
 
پس از اجرای برنامه AppData بر روی گزینه “بازیابی اطلاعات از فایل پشتیبان” کلیک نمائید و در صفحه باز شده ابتدا فایل پشتیبان مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “Open” کلیک نمائید.
 
بازیابی اطلاعات از فایل پشتیبان.بازیابی اطلاعات از فایل پشتیبانی نرم افزار درمانگاه

.

بازگردانی فایل پشتیبان تهیه شده از نرم افزار

‫0/5 ‫(0 نظر)
دکمه بازگشت به بالا