خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

فشرده سازی فایل با winrar | خارج کردن فایل از حالت فشرده

نرم افزار WinRAR محصول شرکت RarLabs که یک محصول چند منظوره جهت مدیریت فایل ها می باشد، یکی از بهترین نرم افزار های فشرده سازی فایل ها و پوشه ها در ویندوز می باشد. این نرم افزار  قادر است با عملیات فشرده سازی منحصر به فرد خود، حجم فایل ها را تا ۱۰ درصد بیشتر از فایل های ZIP با فرمت RAR فشرده سازی کند. از قابلیت های مهم این نرم افزار میتوان به قطعه قطعه کردن یک فایل به سایز های کوچکتر اشاره نموده که معمولا” جهت حمل راحت تر، ارسال توسط ایمیل یا دانلود برای اینترنت کم سرعت مورد استفاده می شود. فشرده سازی فایل با winrar را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نرم افزار WinRAR قادر است فایل هایی که با پسوند  RAR and ZIP files, unpacks 7Z, .ACE, .ARJ, .BZ2, .CAB, .GZ, .ISO, .JAR, .LZH, .TAR, .UUE, .Z را به راحتی از حالت فشرده خارج کند. همچین یکی از مهمترین قابلیت های این نرم افزار این نرم افزار قادر است فایل های بالاتر از ۱٫۴۴ مگابایت شما را شکسته و به فرم چندین فلاپی داریو در بیاورد از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت Self-Extract ذکر نمود که بوسیله آن شما می توانید فایل فشرده شده را به صورت یک فایل اجرایی با پسوند exe در آورید تا در کامپیوتر هایی که نرم افزار WinRAR نصب نیست نیز بتوانید آن ها را از حالت فشرده خارج کنید.

قبل از هر عمل، ابتدا میبایست چک کنید نرم افزار WinRAR بر روری رایانه شما نصب شده باشد. در صورتی که WirRAR بر روی رایانه شما نصب نیست، می توانید این نرم افزار را از آدرس زیر دانلود نمائید و نصب نمائید.

دانلود نرم افزار WinRAR

.

فشرده سازی فایل (RAR کردن)

برای این منظور ابتدا بر روی فایل یا پوشه مورد نظر محتوی اطلاعات کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه “Add to “نام پوشه.ir” را انتخاب کنید.

بعنوان مثال: ما در اینجا یک پوشه با نام “ArefRayaneh” ایجاد می کنیم. فایل های مورد نظر را در آن ریخته و عمل فوق را بر روی آن انجام میدهید.

بدین ترتیب پس از راست کلیک بر روی گزینه “Add to “ArefRayaneh.rar”” کلیک می کنیم.

آموزش فشرده سازی یا rar کردن فایل ها با نرم افزار وین رار winrar

توجه: درصورتی که نرم افزار WinRAR بطور صحیح راه اندازی نشده باشد، این گزینه ها در منوی کلیک راست، موجود نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: 

zip کردن فایل ها و پوشه ها یا فشرده سازی در ویندوز؛ ویدیو

خارج کردن فایل rar از حالت فشرده (Extract کردن)

پس از فشرده سازی فایل ها و پوشه ها با پسوند rar، برای خارج کردن فایل فشرده rar کافی است بر روی این فایل کلیک راست کرده و از منوی باز شده، بر روی گزینه Extract Here کلیک نمائید.

خارج کردن فایل rar از حالت فشرده با نرم افزار WinRAR

بدین ترتیب، فایل مورد نظر در محل جاری، از حالت فشرده خارج خواهد شد.

 

‫5/5 ‫(1 نظر)
دکمه بازگشت به بالا