خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

آموزش نرم افزار چاپ روی چک و مدیریت حسابهای بانکی

با سلام و سپاس از شما برای انتخاب نرم افزار چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی چک نگار، در این قسمت آموزش نصب و راه اندازی این نرم افزار را بصورت تصویری قرار میدهم. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا درخواست راهنمایی بیشتر در این خصوص، میتوانید از قسمت پشتیبانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. با آموزش نرم افزار چاپ روی چک عارف رایانه همراه ما باشید.

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز

قبل از استفاده از هر نرم افزار فارسی، باید این نکته را توجه داشته باشید که سیستم عامل ویندوز شما از زبان فارسی پشتیبانی کند! ممکن است کارشناسی که سیستم عامل ویندوز را بر روی رایانه شما نصب کرده، این تنظیمات را انجام داده باشد. برای اطمینان از صحت این تنظیمات، مقاله زیر را مطالعه نمائید.

تنظیمات زبان فارسی و کشور ایران در سیستم عامل ویندوز XP و ویندوز 7

.

.نصب نرم افزار تک کاربره (بر روی یک رایانه) یا تحت شبکه (نصب بر روی چند رایانه) ؟

درصورتی که تمایل دارید نرم افزار چک نگار را بر روی یک سیستم (تک کاربره) نصب کنید، طبق مراحلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد عمل کنید و در خصوص نصب نرم افزار بصورت تحت شبکه، ابتدا باید نرم افزار Microsoft SQL Server را بصورت کامل و جداگانه نصب نموده و سپس نسبت به نصب نرم افزار چک نگار اقدام نمائید!

برای آموزش نصب نرم افزار Microsoft SQL Server میتوتانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش نصب نرم افزار Microsoft SQL Server 2000 (نرم افزار بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور)

.

.

چرا باید نرم افزار SQL Server نصب کنیم؟

از آنجا که نرم افزار های شرکت عارف رایانه، از بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server استفاده میکنند، برای استفاده از هر محصول نرم افزاری این شرکت، مستلزم نصب نرم افزار SQL Server نیز خواهید بود. در واقع کلیه اطلاعات ثبت شده توسط نرم افزار های عارف رایانه در بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور قرار میگیرند. نسخه تک کاربره ارائه شده از نرم افزار چاپ چک چک نگار 2012،به هنگام نصب، بطور خودکار نسخه ساده ای از نرم افزار اس کیو ال سرور را نصب میکند که برای استفاده از این نرم افزار کافی است و دیگر نیازی به نصب نرم افزار SQL Server نخواهید داشت.

.

نصب نرم افزار چک نگار بر روی همه ویندوز ها :

برای نصب نرم افزار چک نگار 2012 ، در صورتی که CD نرم افزار را تهیه نموده اید، پس از قرار دادن CD در سی دی درایو ، صبر کنید تا پنجره اتوران بصورت خودکار باز شود. سپس روی گزینه نصب نرم افزار کلیک نمائید.

درصورتی که فایل نصب نرم افزار را از طریق اینترنت دانلود نموده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده (zip) خارج سازید.

برای این منظور مانند شکل زیر، بر روی فایل دانلود شده راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه “…Extract All” را انتخاب نمائید:

پس از باز شدن پنجره بالا بر روی گزینه “Next” کلیک کنید و به همین ترتیب در صفحات بعدی، تا فایل مورد نظر در مسیر جاری، از حالت فشرده خارج شود.

سپس به محتوی پوشه مورد نظر رفته و بر روی فایل Setup.exe دوبار کلیک نمائید تا وارد برنامه نصب نرم افزار شوید.

آموزش نرم افزار چاپ روی چک : شروع مراحل نصب نرم افزار

پس از اجرای فایل Setup.exe وارد محیط نصب نرم افزار خواهید شد. مانند تصاویر زیر، با کلیک بر روی قسمت های اشاره شده، مراحل نصب نرم افزار را ادامه دهید.

پنجره فوق ،پنجره شروع مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی چک نگار 2012 میباشد.برای ادامه، مانند شکل فوق بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در مرحله بعد، ابتدا گزینه I accept the terms of the license agreement را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Next کلیک نمائید.

در این مرحله ، در قسمت های User Name و Company Name به ترتیب یک نام و نام شرکت، به دلخواه وارد کرده و بر روی گزینه Next کلیک نمائید. همانطور که در شکل فوق مشاهده می نمائید، ما نیز به دلخواه برای هردو عبارت Aref Rayaneh را وارد نمودیم.

همانطور که در شکل فوق مشاهده میکنید، دو حالت برای نصب نرم افزار وجود دارد، یکی بصورت “Complete ” که بطور پیشفرض انتخاب شده و تعیین میکند تا نرم افزار با توجه به تنظیمات پیشفرض نصب شود.

و تغییر حالت “Complete ” به شما این امکان را میدهد تا نرم افزار را در مسیر یا فولدر دیگری از هارد دیسک خود نصب کنید.

شما می توانید با انتخاب گزینه “Custom” و کلیک بر رروی گزینه “Next” وارد صفحه تغییر مسیر نصب برنامه شوید. و توسط آن می توانید نرم افزار را در مسیری دلخواه نصب کنید. این امر باعث می شود، در صورتی که ویندوز رایانه شما دچار اشکال شد و نیاز به فرمت کردن درایو C داشته باشید، اطلاعات برنامه از بین نرد.(به عبارتی دیگر برنامه بطور پیشفرض در درایو C و پوشه Program Files نصب می گردد و شما توسط گزینه Custom میتوانید این مسیر را تغییر دهید).

در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی گزینه Install، نرم افزار شروع به نصب و کپی کردن فایل ها میکند، کمی صبر کنید تا فایل های مورد نیاز نرم افزار در رایانه شما کپی شوند.

پس از اینکه فایل های نرم افزار در مسیر نصب مورد نظر کپی شدند، برنامه بصورت خود کار نرم افزار Microsoft SQL Server Desktop یا برنامه بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور را نصب می کند.صبر کنید تا این عملیات بصورت صحیح انجام شوند.

در صورتی که از ویندوز 7 استفاده میکنید و مانند شکل بالا، با این پنجره روبرو شدید، ابتدا گزینه “Don’t show this again” را تیک زده و بر روی گزینه “Run program” کلیک نمائید.

بدین ترتیب، برنامه شروع به نصب و راه اندازی نرم افزار بانک اطلاعاتی Microsoft Sql Server میکند.

پس از نصب صحیح نرم افزار چک نگار، با پنجره فوق مواجه خواهید شد. بر روی گزینه “Finish” کلیک کنید.

نکته : پس از نصب نرم افزار چک نگار 2012 ، نیاز به راه اندازی مجدد رایانه خواهید داشت. زیرا برای اجرای نرم افزار حتما” باید سرویس SQL Server راه اندازی شده باشد و این عمل زمانی اتفاق می افتد که ویندوز رایانه شما، مجددا راه اندازی گردد.

.

در صورتی که گزینه، “No, Iwill restart my computer later” را انتخاب کرده و بر روی گزینه “OK” نمائید رایانه شما ریستارت نمیشود! و اگر فعلا” قصد استفاده از نرم افزار چک نگار را ندارید این گزینه را انتخاب نمائید. چرا که برای استفاده از این نرم افزار، مستلزم راه اندازی مجدد یا Restart کردن رایانه خود هستید!

پس از راه اندازی مجدد رایانه ، در صورتی که نرم افزار SQL Server بطور صحیح نصب و راه اندازی شده باشد، آیکون مربوط به سرویس SQL Server بصورت زیر در کنار ساعت ویندوز نمایان می شود.

در صورتی که روی آیکون دوبار کلیک نمائید، باید پنجره SQL Server Service Manager مانند شکل زیر باشد:

جهت اجرای نرم افزار چک نگار، بر روی میانبر نرم افزار در میز کاری (Desktop) دوبار کلیک نمائید و یا مانند شکل، از منوی Start وارد شاخه زیر شده و بر روی AsanTeb 2012 کلیک نمائید.

All Programs > Aref Rayaneh > AsanTeb

این صفحه جهت ورود و تشخیص هویت کاربران طراحی شده است.
پس از ورود به برنامه با رفتن به قسمت کاربران (منوی سایر) می توانید کاربران متعدد با سطوح دسترسی مختلف ،برای استفاده از قسمت های برنامه تعریف نماید.
 
هر کاربر با توجه به نام کاربری و کلمه عبور خود می تواند با فشردن کلید Enter از صفحه کلید و یا فشردن دکمه ورود ، وارد برنامه شود.
 
* نام کاربری بصورت پیش فرض Admin و کلمه عبور بصورت پیش فرض عدد 1 می باشد.

.

تنظیمات مربوط به استفاده از نرم افزار چاپ چک چک نگار تحت شبکه

در صورتی که قصد دارید از نرم افزار چک نگار، بصورت شبکه استفاده نمائید این قسمت را مطالعه نمائید.در غیر اینصورت به مطالعه این قسمت ضرورتی ندارد.

نرم افزار چاپ چک  و مدیریت حسابهای بانکب چک نگار ، این قابلیت را دارد که بصورت شبکه و بدون محدودیت جغرافیایی (با توجه به نوع شبکه) قابل استفاده باشد. برای این منظور ابتدا باید تعیین کنید که شبکه شما در چه محدوده ای قرار است شروع به فعالیت کند. یا به عبارت بهتر ابتدا باید شبکه خود را راه اندازی نمائید و سپس تعیین کنید کدام رایانه ، سرور اصلی برنامه خواهد بود. پس از نصب و راه اندازی نرم افزار Microsoft SQL Server و پس از آن نصب نرم افزار چک نگار بر روی رایانه سرور، می بایست تنظیمات زیر را بر روی کلاینت ها انجام دهید تا رایانه های کلاینت بتوانند به طور یکپارچه به بانک اطلاعاتی موجود بر روی رایانه سرور متصل گردند.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار چاپ روی چکیشتر بخوانید.ل

آموزش نرم افزار چاپ روی چک : تنظیمات مربوط به کلاینت ها

بر روی هر رایانه کلاینت، پس از نصب نرم افزار چک نگار، نرم افزار را اجرا کرده و در صفحه ورود و تشخیص هویت کاربر (صفحه پسورد)، قبل از ورود به سیستم، عملیات زیر را انجام دهید.
.
  1. ابتدا در صفحه ورود به سیستم، بر روی گزینه کلیک نمایید تا وارد پنجره تنظیمات بانک اطلاعاتی یا Database connection setting شوید.
  2. با توجه به نام یا IP کامپیوتر سرور، در قسمت Select or enter server name نام یا IP مربوط به رایانه سرور را وارد نمائید
  3. در قسمت دوم حالت Enter information to log on to the server را بر روی حالت Use SQL Server Authentication قرار دهید
  4. توجه داشته باشید قسمت سوم یعنی انتخاب بانک اطلاعاتی (Select the databade on the server) سرور ، بر روی AsanTeb تنظیم شده باشد.
  5. بر روی Test Connection کلیک نمائید تا به سرور متصل شوید. درصورتی که اتصال با موفقیت انجام شود پیغامی مبتنی بر موفقیت آمیز بودن اتصال نمایش داده میشود که از شما سوال میشود “آیا تنظیمات اتصال ذخیره گردند؟” در این هنگام گزینه “Yes” را انتخاب نمائید تا هر بار نیازی به تنظیم مجدد نداشته باشید و سیستم بطور خودکار به بانک اطلاعاتی قرار گرفته بر روی سرور متصل گردد.

.

.
.
نکته1 : در صورتی که قبلا بر روی سرور، نرم افزار SQL Server را برای اهداف دیگر نصب نموده اید، می توانید پس از متصل کردن بانک اطلاعاتی برنامه به SQL Server کلمه عبور مربوط به کاربر بانک اطلاعاتی (می تواند Sa باشد) را در قسمت User name و Password وارد نموده و به بانک اطلاعاتی برنامه متصل شوید.
 
.
نکته2: این نرم افزار و همه نرم افزار های شرکت عارف رایانه ، پس از نصب، هنگام اولین ورود کاربر به برنامه، بانک اطلاعاتی برنامه را بصورت خودکار به رایانه لوکال یا فعلی خود وصل میکند (در صورتی که SQL Server درست نصب شده باشد و شما یکبار رایانه را ریستارت کرده باشید).توجه داشته باشید هنگامی که نرم افزار را روی سرور نصب نموده اید و حتما یکبار وارد برنامه بشوید تا عملیات اتصال فایل های بانک اطلاعاتی با SQL Server بصورت خودکار انجام شود، بر روی سایر رایانه ها نیازی به ورود به برنامه ندارید. چرا که هدف شما اتصال به بانک اطلاعاتی نصب شده بر روی رایانه فعلی نیست ؛ بلکه شما قصد دارید به بانک اطلاعاتی موجود بر روی سرور متصل شوید و برای این منظور همانطور که در صفحه قبل توضیح داده شد ، تنظیمات مربوط به سرور را در قسمت مربوطه وارد کرده و به راحتی به سرور وصل می شوید.
درصورتی که قصد دارید بصورت دستی عمل اتصال به بانک اطلاعاتی را انجام دهید، توسط فایل AppData.exe موجود در مسیر نصب نرم افزار میتوانید اینکار را انجام دهید.
.

نکته3: برای استفاده از نرم افزار بصورت شبکه، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که خارج از مباحث توضیحی این نرم افزار است نظیر: خاموش بودن فایر وال و یا غیر فعال بودن آنتی ویروس بر روی سرور(میتوانید یک یا چند استثناء در تنظیمات مربوط به آنتی ویروس مربوطه تعریف کنید تا مجبور به غیر فعال کردن آن نباشید). چرا که این عمل باعث می شود شما موفق به برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی موجود بر روی سرور، از طریق پورت مربوط به SQL Server نشوید.

.
نکته4: در صورتی که چند کلاینت را میخواهید به سرور متصل کنید، نیازی نیست برای تمام کلاینت ها مراحل فوق را تکرار کنید!
پس از اعمال تنظیمات فوق بر روی اولین کلاینت، فایل Data.ini را از مسیر نصب شده نرم افزار چک نگار بر روی آن کلاینت (محل یا فولدری که نرم افزار چک نگار در آن قرار دارد)، کپی کرده و در مسیر نصب شده سایر کلاینت های قرار دهید. بدین ترتیب تنظیمات مربوط به اتصال به بانک اطلاعاتی توسط فایل Data.ini برای سایر کلاینت ها اعمال خواهد شد.
‫0/5 ‫(0 نظر)
دکمه بازگشت به بالا