خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

دفتر چک در نرم افزار برای مدیریت چک ها و دسته چک

دفتر چک در نرم افزار های عارف رایانه، بخشی است که می توان در آن چک های دریافتی و پرداحتی مشتریان را ثبت و مدیریت نمائید. توسط دفتر چک در کوتاهترین زمان می توان برای مشتریان چک صادر و چاپ کرد و همچنین چک های دریافتی از مشتریان را در قسمتی مجزا ثبت و مدیریت نمود.

دفتر چک در نرم افزار

دفتر چک دارای دو بخش چک های پرداختی و چک های دریافتی می باشد

چک های پرداختی : آن دسته از چک هایی که ما برای مشتریان صادر می کنیم.

چک های دریافتی : چک هایی که مشتریان جهت پرداخت صورتحساب خود به ما ارائه می دهند.

چاپ چک با نرم افزار

جهت چاپ چک توسط نرم افزار، ابتدا می بایست به سربرگ چک های پرداختی در دفتر چک مراجعه کرده و از نوار ابزار بالای لیست چک های پرداختی، بر روی گزینه جدید کلیک نمائید تا پنجره ورود اطلاعات چک پرداختی جدید باز گردد.

چاپ چک با نرم افزار

در پنجره باز شده، اطلاعات مربوط به چک را وارد کرده و بر روی گزینه ذخیره کلیک نمائید. در صورتی که گزینه “چاپ چک” تیک خورده باشد، بلافاصله پس از کلیک بر روی گزینه “ذخیره”، پنجره انتخاب چاپگر و نوع قالب جهت چاپ اطلاعات بر روی برگه چک باز می گردد.

قالب های چک

قالب های چک همان نمونه فرمت های از قبل تعریف شده چک هستند که از آنها هنگام چاپ چک توسط نرم افزار استفاده می شوند و توسط آنها تعیین می کنیم، اطلاعات با چه فرمتی بر روی برگه چک چاپ گردند. بعنوان مثال: مبلغ یا تاریخ چک با چه سایزی، چه نوع فونتی و در کدام قسمت کاغذ چک چاپ گردد؟ و …

بیشتر بخوانید:

نرم افزار چاپ چک

قالب های بانکی از قبل تعریف شده در نرم افزار

در بخش چاپ چک نرم افزار، تعدادی از قالب های مربوط به بانک های مختلف ایرانی قرار داده شده (بانک ملی، ملت، پاسارگاد، صادرات، سپه و … ) که با انتخاب هرکدام از این قالب ها می توان فرمت قرار گیری اطلاعات بر روی برگه چک را با توجه به آن نوع بانک تعیین کرد. برای این منظور کافی است، هنگام چاپ چک، قالب مورد نظر را از لیست مقابل قالب ها انتخاب نمائید.

تنظیمات چاپ چک توسط پرینتر در نرم افزارتوسط قالب های از قبل طراحی شده لیست قالب های چک، می توانید اطلاعات را با توجه به نوع بانک و دسته چک خود، بر روی برگه چک چاپ نمائید.

نکته1: تمامی این قالب ها توسط سیستم طراحی قالب گزارشات که در تمامی نرم افزار های عارف رایانه موجود است طراحی شده است و شما نیز می توانید این قالب ها را ویرایش یا طراحی مجدد نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر، بخش طراحی قالب گزارشات را مطالعه نمائید.

نکته2: توسط گزینه “پیش نمایش” میتوانید قبل از چاپ، فرمت قرار گیری اطلاعات چک بر روی کاغذ را مشاهده نمائید و آن قالبی که مناسب با برگه چک شماست را انتخاب نمائید.

نمونه چک چاپ شده با نرم افزار برای بانک ملت

.

نکته3: در صورتی که از قالب های دارای تصویر چک، جهت چاپ اطلاعات بر روی کاغذ چک استفاده نمائید، تصویر چک بر روی برگه چاپ نخواهد شد. این تصویر، صرفا” جهت تنظیم صحیح برچسب ها بر روی برگه چک، در قالب اضافه شده اند.

نکته4: برای قالب هایی که به صورت عمودی طراحی شده اند، می بایست برگه چک را به صورت عمودی وارد پرینتر یا چاپگر نمائید و برای قالب های افقی، برگه به صورت افقی...

چاپ رسید تحویل چک

رسید تحویل چک، در واقع یک نوع قالب چاپ چک می باشد. با این تفاوت که ما در این برگه قصد نداریم اطلاعات را ماننده یک چک بر روی کاغذ چاپ کنیم. بلکه قصد داریم اطلاعات با نظم خاص همراه با یک متن اط قبل تعریف شده (که برای رسید تحویل چک تنظیم شده است)، اطلاعات را برای شخص تحویل گیرنده چک چاپ کنیم.

برای چاپ رسید چک، پس از ثبت چک پرداختی و چاپ آن بر روی برگه چک، به لیست چک های پرداختی مراجعه کرده و چک مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه “چاپ چک” کلیک نمائید. همانطور که ملاحظه دارید، پنجره انتخاب چاپگر و قالب چک نمایش داده می شود. حالا کافی است از لیست قالب ها، قالب چاپ را بر روی گزینه “رسید تحویل چک” قرار داده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمائید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دکمه بازگشت به بالا