خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

رایت سی دی | آموزش رایت کردن CD و DVD توسط ویندوز

رایت کردن اطلاعات بر روی CD یا DVD (نوشتن روی دیسک یا Burn یک CD) یکی از پر کاربرد ترین عملیات کار با رایانه می باشد. حتما” برای شما پیش آمده که قصد کپی کردن برخی از اطلاعات را بر روی CD یا DVD داشته اید. برای این منظور میتوان از نرم افزار های مختلف استفاده کرد مانند نرم افزار Nero که یکی از قدیمی ترین و قوی ترین آنهاست. اما ویندوز نیز برای کاربران این امکان را فراهم نموده تا کاربران بدون نصب هیچگونه نرم افزار، نسبت به رایت سی دی و دی وی دی های خود اقدام نمایند. همراهان عزیز عارف رایانه قبل از ادامه مقاله این ویدیو را ببینید.

آموزش رایت سی دی و دی وی دی مرحله به مرحله

 

یک پیشنهاد:

چگونگی نصب ویندوز 7 (Windows 7)؛ 2 ویدیو آموزشی

رایت کردن CD و DVD توسط ویندوز

برای این منظور ابتدا یک عدد CD یا DVD درون درایو رایتر (CD-Writer) خود قرار دهید.

2- به پوشه ای که قصد دارید اطلاعات آن بر روی CD یا DVD رایت شود بروید. اطلاعات مورد نظر را با ماوس انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید و از منوی باز شده بر روی گزینه Copy کلیک کنید

3- MyCompurer را باز کرده و بر روی درایو رایتر خود دوبار کلیک کنید تا باز شود.

رایت سی دی دی

4- در فضایی خالی از محیط درایو رایتر، کلیک راست کنید و از منوی باز شده، گزینه Paste را انتخاب کنید. (تا اینجا فقط تعیین کرده اید چه فایلهایی روی CD یا DVD قرار است رایت شوند و هنوز چیزی روی دیسک رایت نشده)

5- در ویندوز XP از پنل سمت چپ، روی گزینه Write these file on Disc و در ویستا و سون، دکمه Burn to Disc کلیک کنید.

6- در پنجره باز شده ،یک نام برای سی‌دی‌ای که قرار است رایت شود انتخاب کنید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. کمی صبر کنید تا عملیات رایت انجام شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دکمه بازگشت به بالا