خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

بخش مهم فروش روزانه در نرم افزار رستوران و فروش اغذیه

فروش روزانه که پر کاربرد ترین قسمت از نرم افزار مدیریت رستوران عارف رایانه می باشد، مربوط به ثبت فاکتورهای فروش و صدور فیش صندوق برای مشتریان می باشد. توسط این قسمت، می توانید غذا یا نوشیدنی مورد نظر را با توجه به درخواست مشتری، انتخاب کرده، آن را به اقلام فاکتور اضافه کرده و فاکتور یا قبض مربوطه را برای مشتری چاپ کنید. سیستم فروش روزانه در نرم افزار رستوران را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

قسمت های اصلی سیستم فروش روزانه

پنجره فروش روزانه دارای سه بخش اصلی است: بخش اول مربوط به لیست دسته کالاها بوده و با کلیک بر روی آن لیست کالاهای عضو آن در بخش دوم نمایش داده می شود. در بخش دوم که لیست کالاهای نمایش مورد نظر خود را مشاهده می کنید، می توانید با کلیک بر روی هر کالا، آن کالا را به فاکتور اضافه نمائید. بخش سوم مربوط به اطلاعات فاکتور است که شامل: اطلاعات مشتری، پیک و خودرو (در صورت فروش بیرون رستوران)، اقلام فاکتور، شماره میز، توضیحات می باشد. همچنین در پائین بخش سوم، نوار ابزار جهت ایجاد فاکتور جدید، حذف، چاپ فیش و … قرار گرفته است که می توانید توسط آن عملیات صدور فاکتور را انجام دهید.

سیستم فروش رستوران در نرم افزار

.نکته: دسته های مربوط به کالا ها و لیست کالاها بر اساس اطلاعات تعریف شده در قسمت تعریف کالا، نمایش داده می شوند و این اطلاعات توسط شما قابل تغییر است.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار رستوران – دانلود رایگان برنامه حسابداری رستوران و مدیریت صندوق

صدور فاکتور و چاپ فیش صندوق

برای ارائه فیش غذا به مشتری، ابتدا باید یک فاکتور جدید ایجاد کرده، کالاهای مورد نظر را وارد فاکتور کرده و سپس فاکتور را ثبت نمائید.

برای این منظور، ابتدا بر روی گزینه “جدید” کلیک نمائید تا فاکتور جدید ایجاد شود. بر روی کالای مورد نظر کلیک کنید تا به فاکتور اضافه شود. بر روی گزینه “ذخیره” کلیک کنید تا فاکتور ذخیره گردد. پس از ثبت فاکتور پیغامی مبنی بر چاپ قبض نمایش داده می شود و در صورتی که بر روی کزینه Yes کلیک نمائید، فیش مربوطه توسط چاپگر چاپ می گردد.

تنظیمات سیستم فروش رستوران

در این بخش، میتوانید تنظیمات مربوط به چاپگرها، مقادیر پیشفرض و برخی تنظیمات دیگر سیستم فروش را انجام دهید.

چاپگرها: در قسمت چاپگرها میتوانید تعیین کنید، کدام چاپگر جهت چاپ فاکتورهای مربوطه انتخاب شده باشد. بعنوان مثال اگر در رستوران، چند چاپگر دارید و به طور پیشفرض ویندوز، توسط چاپگری عملیات چاپ را انجام می دهد که شما تمایل ندارید، فاکتورها با آن چاپگر چاپ شوند، در این قسمت، با انتخاب چاپگری دیگر، عملیات چاپ فاکتور را بر روی آن تنظیم  می کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا