خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن عارف رایانه

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن عارف رایانه، این امکان را به مدیر سیستم می دهد تا ضمن تعریف کاربران متعدد، مجوز های لازم را برای ایشان صادر یا لغو نماید. بعنوان مثال: کاربری حق حذف کردن اطلاعات اشخاص را نداشته باشد و … کاربران تعریف شده در این قسمت با کلمه عبور مجزا و حقوق دسترسی مختلفی که مدیر سیستم برای ایشان تعیین کرده است می توانند از قسمت های نرم افزار استفاده نمایند.

.مدیریت کاربران یا اپراتورها در نرم افزار

.

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن : افزودن کاربر یا اپراتور جدید

برای افزودن کاربر جدید، از نوار ابزار بالای لیست کاربران، بر روی گزینه “جدید” کلیک نمائید تا پنجره ورود اطلاعات کاربر باز گردد. در پنجره باز شده، مشخصات کاربر شامل: گروه، نام و نام خانوادگی، نام کاربری، سمت و کلمه عبور ایشان را وارد کرده و سپس بر روی گزینه “ذخیره” کلیک نمائید.

افزودن کاربر یا اپراتور جدید در نرم افزار

نکته1: نام کاربری یا User name یعنی نامی که کاربر، هنگام ورود به نرم افزار می بایست آن را به همراه رمز عبور خود وارد نماید.

نکته2: قسمت “سمت” در اطلاعات کاربر، بسیار مهم است و باید توجه داشته باشید که اگر کاربری را با سمت “مدیر سیستم” در لیست کاربران ثبت نمائید، آن کاربر می تواند به قسمت مدیریت کاربران دسترسی داشته باشد و عملیات صدور مجوز، حذف، ویرایش برای خود و سایر کاربران را انجام دهد.

نکته3: توسط آیکون کوچک وب کم، که در زیر کادر تصویر کاربر وجود دارد، می توانید توسط وب کم، از کاربر مورد نظر عکس پرسنلی تهیه کرده و در اطلاعات وی درج نمائید.

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن : تعیین مجوز برای کاربر

پس از تعریف کاربر جدید در لیست کاربران، نوبت به صدور مجوز های لازم جهت دسترسی به قسمت های نرم افزار می باشد. برای این منظور، ابتدا کاربر را از لیست کاربران انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “مجوزها” از نوار ابزار بالای لیست کلیک نمائید تا پنجره مربوط به مدیریت مجوزهای کاربر باز گردد.

مدیریت مجوز سطوح دسترسی کاربر در نرم افزار

 در پنجره مجوز های کاربر، با توجه به قسمت های مختلف نرم افزار، می توانید ابتدا مجوز ورود به آن قسمت را صادر کنید و سپس تعیین کنید که کاربر، پس از ورود به آن قسمت، چه عملیاتی را می تواند انجام دهد. بعنوان مثال: با تیک زدن گزینه “اشخاص” تعیین می کنید که کاربر بتواند لیست اطلاعات اشخاص ثبت شده در نرم افزار را مشاهده نماید و در صورتی که گزینه “حذف” از زیر مجموعه گزینه اشخاص را از حالت تیک دار خارج کنید، کاربر اجازه حذف اطلاعات اشخاص یا مشتریان را نخواهد داشت.

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن: ریست کردن کلمه عبور 

در برخی اوقات، اتفاق خواهد افتاد که یکی از کاربران کلمه عبور خود را برای  ورود به نرم افزار فراموش کرده است. در قسمت کاربران امکانی وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی می توانید کلمه عبور ایشان را ریست نمائید. برای این منظور کاربر مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و بر روی گزینه “Reset” از نوار ابزار بالای لیست کلیک نمائید. بدین ترتیب کلمه عبور ایشان به عدد 1 تغییر می کند. توجه داشته باشید که به ایشان باید اعلام کنید پس ورود به نرم افزار، کلمه عبور خود را تغییر دهد.

مدیریت کاربران نرم افزار دفترچه تلفن : غیر فعال کردن کاربر

غیر فعال کردن کاربر یعنی کاربر حق ورود به نرم افزار را نداشته باشد اما اطلاعات وی از لیست کاربران حذف نشود. برای غیر فعال کردن کاربر، ابتدا کاربر را از لیست کاربران انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “ویرایش” کلیک کنید تا پنجره ویرایش اطلاعات کاربر باز گردد. در پنجره باز شده، گزینه “فعال” را غیر فعال (از حالت تیک خورده خارج کنید) کرده و سپس اطلاعات را ذخیره نمائید. بدین ترتیب کاربر مورد نظر غیر فعال می گردد. برای فعال کردن مجدد ایشان، همین مراحل را مجددا” انجام دهید با این تفاوت که برای فعال کردن کاربر، گزینه “فعال” می بایست تیک خورده باشد.

‫1/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا