نرم افزار هتلداری و مدیریت هتل

سیستم جامع حسابداری و رزرواسیون هتل

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

[cycloneslider id=”Hotel_software”]

نرم افزار هتلداری عارف رایانه، برنامه ای ساده ویژه حسابداری و مدیریت انواع مراکز اقامتی چون هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مهمانسرا، مسافرخانه، پانسیون، کمپ و … می باشد. این نرم افزار هتلداری در کوتاه ترین زمان، عملیات پذیرش میهمانان و تخصیص اتاق و خدمات تهیه گزارشات مربوطه را انجام داده و گزارشات متنوع از سیستم پذیرش و انبار به مدیریت هتل ارائه می کند. قابلیت تعریف طبقه بندی انواع هتل، اتاق و … این امکان را برای مدیران بوجود آورده است تا هر گونه مرکز اقامتی یا هتل را مدیریت نمایند. مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی، مدیریت ورود و خروج میهمانان هتل، سیستم رک و وضعیت اتاق ها، سیستم انبارداری، سیستم دریافت و پرداخت، دفتر چک، دفتر یادداشت و یادآوری و … از امکانات مهم این نرم افزار می باشند. نسخه اصلی این نرم افزار، علاوه بر دارا بودن پشتیبانی، همراه با یک حساب سامانه پیام کوتاه رایگان عرضه می شود.

عکس های نرم افزار هتلداری

 برخی از تصاویر محیط نرم افزار هتلداری مدیریت هتل و مراکز اقامتی

.

معرفی نرم افزار هتلداری

پارسیان گشت نام نرم افزار هتلداری است که توسط شرکت عارف رایانه جهت مدیریت و حسابداری هتل ، مهمانپذیر ، مهمانسرا و مراکز اقامتی یا اسکان میهمان تولید شده است.
این نرم افزار هتلداری با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، اطلاعات مربوط به ورود و خروج میهمانان، صورتحساب ایشان را در سیستم ثبت کرده و علاوه امکان مدیریت آنها را با دقت بالا و دسترسی سریع برای مدیران این مراکز فراهم نموده است.
در نرم افزار هتلداری عارف رایانه، مدیریت هتل یا کاربران می تواند به تعداد مورد نیاز، هتل و اتاق و خدمات تعریف کرده و اطلاعات میهمانان مراجعه کننده را با توجه به تعداد نفرات، مدت اقامت و نوع اقامت و … در سیستم ثبت کرده و ضمن ارائه صورتحساب برای ایشان، عملیات ورود و خروج میهمانان را توسط نرم افزار کنترل و مدیریت نماید. همچنین آن دسته از فاکتورهای مربوط به سرویس ها و خدمات میهمانان هتل را در بخش پذیرش سیستم هتلداری ثبت نموده و گزارشات متنوع از این فاکتورها برای مدیریت هتل یا میهمانان ارائه نمایند.
.
نرم افزار مدیریت هتل عارف رایانه دارای بیش از 10 سال سابقه نصب و استفاده در بسیاری از هتل ها و مراکز اسکان میهمان داخل و خارج از ایران می باشد و در حال حاضر  این محصول، با امکانات بیشتر و قابل دانلود و استفاده برای مدیران هتل ها می باشد. مراحل پذیرش میهمانان و مراجعین به هتل در این نرم افزار هتلداری، در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است. همچنین امکاناتی نظیر ارسال پیامک خوش آمد گویی به میهمانان هتل و … از نسخه های اخیر این نرم افزار قابل بهره گیری است.
.

ویژگی های کلی نرم افزار هتلداری پارسیان گشت

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه منشی و مدیریت به طور همزمان)
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
  • سرعت بالا در پذیرش میهمانان و ارائه سرویس و خدمات به ایشان و مدیریت از طریق سیستم رک به صورت گرافیکی
  • مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان و مدیران تعریف شده
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

 

 

امکانات اصلی نرم افزار هتلداری

 

  • امکان تعریف هتل یا مرکز اسکان میهمان به تعداد مورد نیاز (قابلیت مدیریت چند هتل یا مرکز)
  • امکان تعریف نوع هتل یا مرکز و طبقه بندی و تفکیک بر اساس آن (هتل 5 ستاره ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر و … )
  • امکان تعریف اتاق و خدمات قابل ارائه برای هر هتل بطور مجزا
  • امکان تعریف گروه بندی و نوع اتاق یا خدمات جهت تفکیک و دسترسی بهتر (سوئیت ، اتاق دو نفره ، کانکت ، اتاق پرنسس و …)
  • امکان تعریف انواع اقامت جهت تفکیک گزارشات اسکان میهمانان (اقامت تک, اقامت با صبحانه, فول برد و …)
  • امکان تعریف معرف میهمان (آژانس های مسافرتی یا شرکت ها و ادارات طرف قرارداد) و تفکیک گزارشات بر اساس آن
  • سیستم پذیرش و عملیات تخصیص اتاق و خدمات به مراجعین
  • سیستم صندوق و گردش حساب میهمانان و آژانس های طرف قرارداد
  • سیستم رک و مشاهده وضعیت ماهانه اتاق های مربوط به هر هتل بصورت رسم گرافیکی
  • سیستم خرید و فروش اتاق با استفاده از هزینه های خرید و فروش هر اتاق،درصد سود اپراتور و رابط میهمان و محاسبه سود و زیان خالص
  • امکان اسکان گروه های مسافرتی مانند تورهای جهانگردی ، کاروان های زیارتی و … در یک فرم واچر پذیرش
  • دفتر تلفن و مدیریت اطلاعات میهمانان، مشتریان، شرکت های طرف قرارداد و با امکان طبقه بندی بر اساس گروه ، دسته ، شغل و …
  • سیستم انبارداری و کنترل ورود و خروج کالا از هتل
  • سیستم حسابداری ساده ویژه درج بدهکار و بستانکار کردن مشتریان
  • سیستم چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی پزشکان
  • سیستم کنترل و مدیریت کاربران استفاده کننده از نرم افزار هتلداری
  • سیستم گزارش ساز پویا و امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های مختلف برنامه با توجه به نیاز مدیریت هتل
  • سیستم Caller-ID و مانیتورینگ خطوط تلفن مرکز
  • سامانه پیام کوتاه جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق خطوط SMS با پیش شماره های 3000 و 1000
  • سیستم پشتیبانی خودکار و تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات برنامه بصورت زمانبندی شده

سیستم رک نرم افزار هتلداری عارف رایانه

اغلب هتلداران می دانند که عملیات مدیریت اتاق های هتل و بررسی و مشاهده خالی، رزرو یا اشغال بودن اتاق ها، امری ست که گاهی اوقات زمان زیادی از کارمندان هتل می گیرد. نرم افزار هتلداری شرکت نرم افزاری عارف رایانه، محیطی به صورت کاملا گرافیکی در اختیار شما قرار می دهد تا تنها با یک کلیک، لیست کل اتاق های هتل را به صورت مرتب شده بر اساس ماه های شمسی مشاهده کرده و وضعیت پر یا خالی بودن اتاق را با رنگ های مختلف مشاهده نمائید و در همین قسمت با فشردن کلیدی دیگر از صفحه کلید اطلاعات ساکنین اتاق خاص از هتل را ویرایش کرده یا میهمان جدید را برای اتاق خاص پذیرش نمائید.

نصب و راه اندازی نرم افزار هتلداری بر روی ویندوز

پس از دانلود نرم افزار مدیریت هتل پارسیان گشت، به راحتی می توانید این نرم افزار را بر روی رایانه خود نصب و راه اندازی نمائید فقط قبل از نصب نرم افزار، این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیمات مربوط به زبان فارسی، به طور صحیح در ویندوز انجام شده باشد چرا که این تنظیمات بسیار مهم است و در صورت عدم انجام آن، قادر به استفاده از نرم افزار های تولید شده به زبان فارسی نخواهید بود. بعنوان مثال: پس از نصب نرم افزار، منو ها و برخی قسمت های فارسی نرم افزار، به صورت علامت سوال (؟؟؟؟؟؟) برای شما نمایش داده می گردد.
.
تنظیمات فارسی Regional and language Options

تنظیمات زبان فارسی برای نرم افزار

منظور از تنظیمات زبان فارسی، انتخاب کشور ایران، زبان و کیبورد فارسی برای ویندوز می باشد که این تنظیمات در بخش کنترل پنل ویندوز قرار دارد و در ویندوز های مختلف کمی با هم متفاوت هستند. با توجه به نوع ویندوزی که بر روی رایانه هتل نصب نموده اید، این تنظیمات را بررسی فرمایید:

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز XP
تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز های Vista، ۷، ۸

 

نصب نرم افزار بر روی رایانه

نصب نرم افزار هتلداری

نصب نرم افزار هتلداری و مدیریت هتل عارف رایانه، با توجه به نوع کاربری (تک کاربره – تحت شبکه)، کمی با هم متفاوت است. نصب نرم افزار بر روی یک رایانه (تک کاربره) هیچگونه تنظیمات خاصی نیاز ندارد. این عملیات را از ابتدا تا توسط برنامه نصب کننده خودکار (Setup) انجام می گردد. کافی است هر کاربر پس از دانلود یا تهیه سی دی این نرم افزار ، وارد پوشه نصب شده و بر روی فایل Setup.exe کلیک کرده و مراحل نصب نرم افزار هتلداری را با فشردن چند دکمه انجام دهد. این مراحل را به صورت تصویری، از ابتدا تا انتها می توانید توسط لینک زیر دنبال کنید.

نصب نرم افزار هتلداری پارسیان بر روی یک رایانه (تک کاربره)

.

نصب نرم افزار بر روی بیش از یک رایانه (تحت شبکه)

در صورتی که قصد دارید از نرم افزار هتل عارف رایانه به صورت شبکه و به صورت یکپارچه استفاده نمائید، علاوه بر نصب این نرم افزار هتلداری، چند نکته مهم را در خصوص شبکه، فایروال و تنظیمات اتصال نرم افزار از رایانه ای به رایانه دیگر را نیز باید مد نظر داشته باشید. مراحل نصب و نکات مربوطه به ترتیب در قسمت زیر قرار داده شده است، با کلیک بر روی هر لینک می توانید این عملیات را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید در صورتی که رایانه ها را با هم (به طور صحیح) شبکه کرده باشید، مراحل 2 تا 6 چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت، اما انجام گام به گام این مراحل بسیار مهم است پس دقت لازم را برای این منظور به عمل آورید.

  1. رایانه هایی که قرار است نرم افزار مدیریت هتل بر روی آنها نصب گردد، می بایست با یکدیگر به طور صحیح شبکه شده باشند
  2. یکی از رایانه ها را بعنوان رایانه اصلی (سرور) انتخاب نمائید
  3. نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور (Microsoft SQL Server) را که همراه با نرم افزار دانلود کرده اید، بر روی رایانه سرور نصب نمائید
  4. نرم افزار مدیریت هتل را بر روی رایانه سرور و سایر رایانه ها (کلاینت ها) نصب نمائید
  5. تنظیمات فایروال و همچنین آنتی ویروس (درصورتی که قبلاً آنتی ویروس نصب کرده اید) را بر روی رایانه سرور انجام دهید
  6. تنظیمات مربوط به اتصال نرم افزار از سایر رایانه ها (کلاینت ها) به رایانه سرور را انجام دهید

آموزش استفاده از نرم افزار هتلداری

جهت آموزش استفاده از این نرم افزار هتلداری به صفحه آموزش نرم افزار مدیریت هتل پارسیان گشت مراجعه نمائید. در این صفحه هر بخش به طور مجزا مورد بررسی قرار گرفته و شما با مطالعه آن فادر هستید از صفر تا صد کار با این نرم افزار را فرا گیرید.

.

نگهدای از اطلاعات نرم افزار

نگهداری از سیستم هتداری

همانطور که می دانید، برنامه هتلداری عارف رایانه، اطلاعات ثبت شده توسط شما را در محلی تحت عنوان “بانک اطلاعاتی” نگهداری می کند. فایل های بانک اطلاعاتی مربوط به نرم افزار چک نگار، درون پوشه ای با نام Data و در محل نصب نرم افزار قرار می گیرند.

.
از آنجا که این احتمال وجود دارد در آینده به دلایلی رایانه شما دچار حادثه یا اختلال گردد و از طرفی اطلاعات مربوط میهمانان، سیستم پذیرش، چک ها و … برای شما بسیار بالایی برخوردار است، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که همیشه و طبق برنامه ریزی، از اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه نمائید تا در مواقع اضطراری و بروز اشکال در رایانه، با دسترسی به آن، بتوانید اطلاعات سیستم را به حالت قبل بازگردانی نمائید. انجام این امور می تواند به طور خودکار و توسط نرم افزار انجام گردد اما کنترل و مدیریت آن، به عهده شما خواهد بود.
.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سیستم

عملیات پشتیبانی به راحتی و توسط نرم افزار هتلداری عارف رایانه انجام پذیر است فقط قبل از انجام این عملیات می بایست ابتدا با عبارت “تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” آشنا شوید.”تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” که از دو طریق (دستی-خودکار) انجام می گردد، عملیاتی است که طی آن، نرم افزار هتلداری، از کل اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و درون فایلی قرار می دهد. همچنین تاریخ و ساعتی که این کار را انجام داده اید نیز در عنوان نام این فایل قرار می گیرد تا هنگام مشاهده فایل پشتیبان، از نام آن متوجه شوید که این فایل در چه تاریخ و ساعتی تهیه شده است.

از آنجا که عملیات تهیه فایل پشتیبان، به تنهایی یک مقاله مجزا محسوب می شود، این مقاله را همراه با تصویر مربوطه و در قالب صفحه ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم. برای مطالعه،بر روی لینک زیر، کلیک نمائید:

نحوه تهیه فایل پشتیبان از نرم افزار هتلداری

.
.

بروزرسانی_نرم_افزار

بروز رسانی نرم افزار هتلداری (آپدیت)

اگر چه همواره سعی بر این داشته ایم که محصولی بی کم و کاست و بدون اشکال به مشتریان ارائه کنیم، اما همچنان معتقدیم جای تغییر در این نرم افزار، مانند سایر محصولات عارف رایانه وجود دارد. تغییراتی در راستای بهبود و توسعه این محصول که گاهی ممکن است به دلیل رفع اشکال باشد که از سوی کاربران اعلام شده اند و گاهی جهت ارائه امکانات بیشتر و کیفیت بالاتر.

.

بروز رسانی آنلاین نرم افزار مدیریت هتل

تغییرات انجام شده در نرم افزار هتلداری عارف رایانه، بلافاصله بر روی وب سایت عارف رایانه قرار خواهند گرفت و شما از منوی بروز رسانی نرم افزار که در صفحه اصلی این نرم افزار هتل قرار گرفته شده است، می توانید از آخرین وضعیت آپدیت این سیستم آگاهی پیدا کنید و در صورت لزوم، نرم افزار مدیریت هتل خود را در کمتر از چند دقیقه بروز رسانی کنید. عملیات بروز رسانی این نرم افزار را نیز در قالب مقاله ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم که برای تمام سیستم های نرم افزاری عارف رایانه یکسان است. برای مطالعه و چگونگی آن بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

بروز رسانی آنلاین نرم افزار هتلداری پارسیان گشت از طریق وب سایت عارف رایانه

.

.* در بخش سوالات متداول، آن دسته از سوالاتی که برخی کاربران هنگام تماس با کارشناسان ما مطرح میکنند قرار داده شده. میتوانید مطالعه نمائید.

.

‫4.5/5 ‏‫(20 نظر)‬
دکمه بازگشت به بالا