شبکه کردن دو یا چند رایانه با یکدیگر + ویدیو آموزشی

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

در این مقاله که به درخواست برخی از مشتریان شرکت تهیه شده است، به طریقه شبکه کردن دو یا چند رایانه با یکدیگر را به صورت ساده و عملی می پردازیم. توجه داشته باشید که هدف ما در اینجا، شبکه شدن رایانه ها جهت استفاده از نرم افزار ها به صورت تحت شبکه است و نیازی نمی بینیم مسائل پیشرفته شبکه را که فعلاً ضرورتی ندارد تشریح کنیم.

شبکه کردن دو کامپیوتر توسط کابل LAN

 

شبکه کردن یعنی چه؟

اگر بخواهیم تعریفی ساده برای شبکه ارائه کنیم، شبکه کردن یعنی دو یا چند رایانه را از طریق کابل یا بی سیسم (Wireless) به هم متصل کردن و پس از آن سخت افزار یا اطلاعاتی را بین آنها به اشتراک گذاشتن. وصل شدن از طریق کابل یا بی سیم، به نوع مودم و کارت شبکه شما بستگی دارد.

چه سخت افزار هایی برای شبکه کردن نیاز داریم؟

شبکه کردن

برای شبکه کردن از طریق وایرلس یا Wireless:

  1. مودم وایرلس (اگر برای اینترنت از مودم وایرلس استفاده  می کنید، نیازی به تهیه مودم مجزا نیست)
  2. کارت شبکه وایرلس (به طور پیش فرض اکثر لپ تاپ ها دارای کارت شبکه وایرلس می باشند)

برای شبکه کردن از طریق کابل:

  1. هاب یا سوئیچ
  2. کارت شبکه
  3. کابل شبکه

ایجاد شبکه دو کامپیوتر از طریق مودم بی سیم یا وایرلس

در صورتی که قصد دارید لپ تاپ را به مودم وایرلس متصل نمائید، ابتدا باید چک کنید لپ تاپ شما دارای کارت شبکه هست یا خیر؟ و سپس چک کنید آیا راه انداز (Driver) مربوط به کارت شبکه وایرلس لپ تاپ به طور صحیح نصب گردیده است یا خیر؟

اگر لپ تاپ شما دارای وایرلس است و درایور مربوط به آن کاملاً نصب شده است، کافی است وایرلس لپ تاپ را روشن کرده و مقاله اتصال رایانه به مودم وایرلس (Wireless) در ویندوز را مطالعه نمائید.

در صورتی که قصد دارید رایانه شخصی (PC) را به مودم وایرلس متصل نمائید، ابتدا می بایست یک کارت شبکه مخصوص بی سیم برای رایانه خود تهیه نمائید و پس از قرار دادن آن در کیس کامپیوتر (نصب بر روی مادر بورد) و نصب و راه اندازی درایور مربوطه، مقاله آموزش اتصال رایانه ها به مودم بی سیم (Wireless) که لینک آن در بالا گذاشته شد را مطالعه نمائید..

‫5/5 ‫(1 نظر)
دکمه بازگشت به بالا