محل نصب نرم افزارها در ویندوز

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

احتمالاً برای شما پیش آمده که یکی از  کارشناسان ما به شما گفته اند: “به محل نصب نرم افزار مورد نظر خود مراجعه کنید” و شما نمی دانید “محل نصب” یعنی چه و دقیقاً کدام قسمت از ویندوز مد نظر است؟

.

محل نصب چیست؟

محل نصب، به پوشه ای گفته می شود که آن را جهت نصب یا کپی شدن فایل های اصلی نرم افزار خاص، انتخاب نموده اید. اکثر نرم افزارهایی که به طور استاندارد تولید شده اند، یک برنامه نصب کننده (Installer) جهت کپی کردن فایل های خود نیز، به مشتریان ارائه می کنند. مشتریان با اجرای این برنامه نصب کننده، مشخص می کنند که فایل های اصلی نرم افزار، در کدام قسمت از هارد رایانه کپی گردند.

نکته1: همه برنامه های نصب کننده، یک محل پیش فرض برای کپی کردن فایل های نرم افزار مورد نظر دارند و در صورتی که کاربر، هنگام نصب نرم افزار، این پوشه را تغییر نداده باشد، در پوشه Program Files که در درایو C قرار دارد، کپی می گردند.

نکته 2: فایل های اصلی نرم افزار های شرکت عارف رایانه، به طور پیش فرض درون درایو C، پوشه Program Files، پوشه Aref Rayaneh و درنهایت پوشه ای با عنوان نرم افزار مورد نظر، کپی می گردند.

نکته 3: در صورتی که از ویندوز های 64 بیتی استفاده می کنید، به جای Program Files وارد پوشه Program Files x86 شوید.

.

.

پیدا کردن محل نصب از طریق میانبر

ممکن است هنگام نصب نرم افزار، پوشه ای که قرار بوده فایل های اصلی نرم افزار در آن کپی گردد را به محلی دلخواه تغییر داده اید. یک روش برای پیدا کردن محل نصب، پیدا کردن محل نصب نرم افزار از طریق میانبر (Short cut) آن در صفحه کاری است.

اگر از ویندوز 7 و 8 استفاده می کنید، ماوس را بر روی میانبر نرم افزار (Short cut) که در صفحه کاری قرار دارد برده، و کلیک راست کنید تا منویی باز گردد، از منوی باز شده بر روی گزینه “Open File Location” کلیک کنید.

.

اگر از ویندوز XP استفاده می کنید، ماوس را بر روی میانبر نرم افزار (Short cut) که در صفحه کاری قرار دارد برده، و کلیک راست کنید تا منویی باز گردد، از منوی باز شده بر روی گزینه “Peroperties” کلیک کنید. و در پنجره باز شده بر روی گزینه Find target کلیک کنید.

.

.

.

 

‫2.2/5 ‏‫(13 نظر)‬
دکمه بازگشت به بالا