نرم افزار مدیریت کلینیک و درمانگاه

سیستم حسابداری و مدیریت کلینیک و درمانگاه پزشکی

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

نرم افزار کلینیک و درمانگاه آسان طب، مخصوص مدیریت و حسابداری انواع کلینیک و درمانگاه های پزشکی و تخصصی می باشد. این نرم افزار با محیط ساده و کاربر پسند، عملیات مدیریت اطلاعات بیماران و پذیرش مراجعین، امور صندوق و حسابداری .. درمانگاه ها و کلینک ها را در کوتاهترین زمان انجام داده و برای مدیریت این مراکز گزارشات متنوع ارائه می کند.تعریف خدمات پزشکی مختلف در نرم افزار توسط کاربر، این امکان را بوجود آورده است تا از آن در هر گونه مرکز پزشکی اعم از: درمانگاه و کلینیک پزشکی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، پوست و مو، ارتوپدی، توانبخشی، مشاوره و ترک اعتیاد و … بهره گیری نمود. تشکیل پرونده بیماران، پذیرش و صندوق، وقت دهی به بیمار، انبارداری و داروخانه، لابراتوار، تهیه دیسکت بیمه، ارسال پیامک، سیستم کالرآیدی و… را از امکانات مهم این نرم افزار می توان بر شمرد. نسخه اصلی این نرم افزار، علاوه بر دارا بودن پشتیبانی، همراه با یک حساب سامانه پیام کوتاه رایگان عرضه می شود.

.

.

عکس های برنامه درمانگاه و کلینیک

برخی از تصاویر محیط نرم افزار حسابداری و مدیریت درمانگاه، کلینیک و مطب آسان طب

جهت مشاهده تصاویر نرم افزار با اندازه بزرگتر، بر روی هر تصویر کلیک نمائید و جهت مشاهده عنوان تصویر، نشانه گر ماوس را بر روی آن قرار دهید.

.

معرفی نرم افزار

نرم افزار کلینیک و درمانگاه آسان طب محصولی از شرکت عارف رایانه جهت مدیریت درمانگاه ها، کلینیک ها و مطب های پزشکی می باشد.
این نرم افزار با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، اطلاعات مربوط به پرونده پزشکی و صورتحساب بیماران مراجعه کننده به مراکز پزشکی را ثبت و نگهداری کرده و با فراهم نمودن قسمت مجزا جهت تعریف انواع خدمات پزشکی (که با توجه به هر مرکز متغیر است)، امکان مدیریت هرگونه مرکز پزشکی را برای مدیران و پزشکان این مراکز فراهم نموده است.

در نرم افزار آسان طب، هر پزشک یا مدیر می تواند آن دسته از خدمات پزشکی را که در مطب، کلینیک یا درمانگاه، به بیماران ارائه می گردد را در فهرست خدمات قابل ارائه به مراجعین، تعریف و طبقه بندی نماید و با توجه به آنها عملیات تشکیل پرونده و پذیرش بیماران را به راحتی توسط سیستم نرم افزاری انجام دهد. این خدمات پزشکی می تواند شامل یک ویزیت ساده یا خدمات تخصصی مانند روان درمانی، لیزر، عمل جراحی و … باشد.

نرم افزار آسان طب با بیش از 10 سال سابقه اجرایی، همچنان در حال توسعه بوده و در حال حاضر، ویرایش 2019 این محصول در بسیاری از کلینیک ها، درمانگاه ها و مطب های سنتی، زیبایی، ارتوپدی، دندانپزشکی، روانپزشکی، مشاوره و ترک اعتیاد، چشم پزشکی، توانبخشی و … نصب و در حال استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار مطب پزشکان – دانلود

ویژگی های کلی نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی آسان طب

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه منشی و پزشک معالج به طور همزمان)
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
  • ساده سازی محیط نرم افزار با توجه به نیاز، با چند کلیک! (جهت استفاده مطب عمومی ساده تا کلینیک تخصصی با بخش ها و پرسنل متعدد)
  • انعطاف بالا در بهره گیری و تهیه گزارشات از کارکرد پزشکان و دستیاران، صورتحساب و وضعیت بیماران، صورتحساب بیمه های تحت پوشش و …
  • مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان و مدیران تعریف شده
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

 

 

امکانات اصلی نرم افزار

  • امکان تعریف پزشک به تعداد مورد نیاز (قابل استفاده برای چند پزشک در یک مرکز) و تعیین درصد سهم از درآمد مرکز
  • امکان تعریف دستیار یا پرستار به تعداد مورد نیاز در صورت نیاز برای گزارش از خدمات ارائه شده در پرونده ها و تعیین درصد سهم
  • امکان تعریف و طبقه بندی انواع تعرفه های خدمات تشخیصی ودرمانی قابل ارائه در مرکز
  • امکان تعریف انواع دوره های درمانی جهت پذیرش بیماران
  • امکان تعریف انواع شرح حالات بیماران جهت دسترسی بهتر برای درج در پرونده مراجعین
  • امکان تعریف علت های مراجعه بیماران و تشخیص های درمان پیشفرض جهت بررسی پرونده بیمار
  • امکان تعریف نواحی بدن بیماران باتوجه به تخصص پزشک ، جهت گزارش و تفکیک خدمات انجام شده
  • امکان تعریف انواع بخش و اتاق جهت تفکیک گزارشات از خدمات ارائه شده در مرکز
  • امکان ثبت سوابق پزشکی از قبل تعیین شده باتوجه به تخصص و حوزه فعالیت مطب یا درمانگاه جهت درج در پرونده بیمار
  • سیستم تشکیل پرونده بیماران و ثبت سوابق پزشکی ، تصاویر دیجیتال
  • سیستم پذیرش بیماران و ثبت عملیات انجام شده در مرکز برای بیمار
  • امکان محاسبه درصد سهم پزشکان و پرسنل از خدمات ارائه شده به مراجعین
  • پشتیبانی از انواع سازمان های بیمه تحت پوشش
  • امکان تهیه دیسکت بیمه برای انواع سازمان ها اعم از خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و …
  • سیستم اسناد دیجیتال و ثبت شرح حال ، نسخ و گزارشات ارائه شده توسط پزشک با استفاده از قلم نوری
  • سیستم صندوق و گردش حساب بیماران
  • سیستم رزو وقت جهت تعیین اوقات ویزیت بیماران با امکان ارسال SMS یاد آوری وقت خودکار
  • سیستم انبارداری و داروخانه جهت کنترل ورود و خروج کالا یا دارو
  • سیستم لابراتوار جهت مراکزی که نیاز به کنترل مراودات کاری با مراکز لابراتوار دارند
  • سیستم حسابداری ساده ویژه درج بدهکار و بستانکار کردن مشتریان
  • سیستم چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی پزشکان
  • سیستم کنترل و مدیریت کاربران استفاده کننده از نرم افزار
  • سیستم بانک تصاویر و درج انواع تصاویر مربوط به دوره درمانی، آزمایشات و یا سوابق پزشکی بیمار
  • سیستم گزارش ساز پویا و امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های مختلف برنامه با توجه به نیاز پزشک یا مرکز پزشکی
  • سیستم Caller-ID و مانیتورینگ خطوط تلفن مرکز
  • سامانه پیام کوتاه جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق خطوط SMS با پیش شماره های 3000 و 1000
  • سیستم پشتیبانی خودکار و تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات برنامه بصورت زمانبندی شده

امکانات جدید نرم افزار بر اساس نیاز پزشکان

نرم افزار مدیریت درمانگاه و کلینیک آسان طب سالهاست با توجه به درخواست ها و نیازهای پزشکان مراکز درمانگاهی و کلینیک های تخصصی تغییر کرده است. این تغییرات را می توان بدون نیاز به کارشناس یا آگاهی از مسایل فنی دنیای نرم افزار، از طریق خود نرم افزار دریافت نمود. بعنوان مثال: تجویز دارو برای بیماران، ارائه لیست کل داروهای ژنریک ایران همراه با نرم افزار از جمله تغییرات اخیر این نرم افزار است و هر پزشک با توجه به بیمار و علت مراجعه ایشان می تواند از لیست داروها، داروهایی خاص را برای ایشان تجویز کرده و توسط نرم افزار آسان طب بر روی نسخه ایشان چاپ نماید و به داروخانه معرفی نماید.

نصب و راه اندازی نرم افزار درمانگاه بر روی ویندوز

پس از دانلود نرم افزار درمانگاه، کلینیک و مطب آسان طب، به راحتی می توانید این نرم افزار را بر روی رایانه خود نصب و راه اندازی نمائید فقط قبل از نصب نرم افزار، این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیمات مربوط به زبان فارسی، به طور صحیح در ویندوز انجام شده باشد چرا که این تنظیمات بسیار مهم است و در صورت عدم انجام آن، قادر به استفاده از نرم افزار های تولید شده به زبان فارسی نخواهید بود. بعنوان مثال: پس از نصب نرم افزار، منو ها و برخی قسمت های فارسی نرم افزار، به صورت علامت سوال (؟؟؟؟؟؟) برای شما نمایش داده می گردد.

تنظیمات فارسی Regional and language Options

تنظیمات زبان فارسی

منظور از تنظیمات زبان فارسی، انتخاب کشور ایران، زبان و کیبورد فارسی برای ویندوز می باشد که این تنظیمات در بخش کنترل پنل ویندوز قرار دارد و در ویندوز های مختلف کمی با هم متفاوت هستند. با توجه به نوع ویندوزی که بر روی رایانه خود نصب نموده اید، این تنظیمات را چک کنید:

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز XP
تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز های Vista، ۷، ۸

 

نصب نرم افزار بر روی بیش از یک رایانه (تحت شبکه)

در صورتی که قصد دارید از نرم افزار آسان طب به صورت شبکه و یکپارچه استفاده نمائید، علاوه بر نصب این نرم افزار، چند نکته مهم را در خصوص شبکه، فایروال و تنظیمات اتصال نرم افزار از رایانه ای به رایانه دیگر را نیز باید مد نظر داشته باشید. مراحل نصب و نکات مربوطه به ترتیب در قسمت زیر قرار داده شده است، با کلیک بر روی هر لینک می توانید این عملیات را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید در صورتی که رایانه ها را با هم (به طور صحیح) شبکه کرده باشید، مراحل 2 تا 6 چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت، اما انجام گام به گام این مراحل بسیار مهم است پس دقت لازم را برای این منظور به عمل آورید.

  1. رایانه هایی که قرار است نرم افزار آسان طب بر روی آنها نصب گردد، می بایست با یکدیگر به طور صحیح شبکه شده باشند
  2. یکی از رایانه ها را بعنوان رایانه اصلی (سرور) انتخاب نمائید
  3. نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور (Microsoft SQL Server) را که همراه با نرم افزار دانلود کرده اید، بر روی رایانه سرور نصب نمائید
  4. نرم افزار آسان طب را بر روی رایانه سرور و سایر رایانه ها (کلاینت ها) نصب نمائید
  5. تنظیمات فایروال و همچنین آنتی ویروس (درصورتی که قبلاً آنتی ویروس نصب کرده اید) را بر روی رایانه سرور انجام دهید
  6. تنظیمات مربوط به اتصال نرم افزار از سایر رایانه ها (کلاینت ها) به رایانه سرور را انجام دهید

استفاده از نرم افزار

جهت آموزش نحوه استفاده از این نرم افزار به صفحه آموزش نرم افزار مدیریت درمانگاه، کلینیک و مطب آسان طب مراجعه نمائید.

 

نگهدای از اطلاعات نرم افزار

نگهداری از سیستم

همانطور که می دانید، نرم افزار آسان طب، اطلاعات ثبت شده توسط شما را در محلی تحت عنوان “بانک اطلاعاتی” نگهداری می کند. فایل های بانک اطلاعاتی مربوط به نرم افزار آسان طب، درون پوشه ای با نام Data و در محل نصب نرم افزار قرار می گیرند.

از آنجا که این احتمال وجود دارد در آینده به دلایلی رایانه شما دچار حادثه یا اختلال گردد و از طرفی اطلاعات مربوط به بیماران یک مرکز پزشکی مانند مطب، کلینیک و درمانگاه برای مدیران این مراکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که همیشه و طبق برنامه ریزی، از اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه نمائید تا در مواقع اضطراری و بروز اشکال در رایانه، با دسترسی به آن، بتوانید اطلاعات سیستم را به حالت قبل بازگردانی نمائید. انجام این امور می تواند به طور خودکار و توسط نرم افزار انجام گردد اما کنترل و مدیریت آن، به عهده شما خواهد بود.

تنظیمات رزرو وقت در نرم افزار آسان طب

قسمت تنظیمات رزور وقت در نرم افزار مدیریت مطب، کلینیک و درمانگاه آسان طب، مربوط به انجام برخی تنظیمات بر روی  سیستم وقت دهی به بیماران می باشد که جهت سهولت و هوشمندی این سیستم، مورد استفاده قرار می گیرد. این تنظیمات شامل تعیین اوقات خالی از قبل ایجاد شده برای پزشک یا پزشکان و تنظیمات ارسال پیامک یادآوری اوقات ملاقات (ویزیت) بیماران را برای سیستم رزور وقت انجام می دهد.

توسط بخش “ایجاد وقت خالی از قبل تعیین شده” در این قسمت می توانید با توجه به روزها و ساعات کاری هر پزشک، وقت های ملاقات بیماران را برای ایشان ایجاد کرده و در تعیین وقت برای بیماران تماس گیرنده با مرکز در مدت زمان کمی وقت رزور نمائید.

توسط بخش دوم در این تنظیمات، می توانید تنظیم کنید پس از رزور وقت برای مریض، پیامکی جهت آگاهی از وقت رزور شده برای ایشان، پزشک و دستیار مربوطه ارسال شود. همچنین می توانید تعیین کنید ساعتی از روز، لیست اوقات رزور شده، برای بیماران، پزشکان و دستیاران ارسال گردد.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سیستم

عملیات پشتیبانی به راحتی و توسط خود نرم افزار آسان طب انجام پذیر است فقط قبل از انجام این عملیات می بایست ابتدا با عبارت “تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” آشنا شوید.”تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” که از دو طریق (دستی-خودکار) انجام می گردد، عملیاتی است که طی آن، نرم افزار آسان طب، از کل اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و درون فایلی قرار می دهد. همچنین تاریخ و ساعتی که این کار را انجام داده اید نیز در عنوان نام این فایل قرار می گیرد تا هنگام مشاهده فایل پشتیبان، از نام آن متوجه شوید که این فایل در چه تاریخ و ساعتی تهیه شده است.

از آنجا که عملیات تهیه فایل پشتیبان، به تنهایی یک مقاله مجزا محسوب می شود، این مقاله را همراه با تصویر مربوطه و در قالب صفحه ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم. برای مطالعه،بر روی لینک زیر، کلیک نمائید:

آموزش تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات ثبت شده در نرم افزار

بروزرسانی_نرم_افزار

بروز رسانی نرم افزار (آپدیت)

اگر چه همواره سعی بر این داشته ایم که محصولی بی کم و کاست و بدون اشکال به مشتریان ارائه کنیم، اما همچنان معتقدیم جای تغییر در نرم افزار وجود دارد. تغییراتی در راستای بهبود و توسعه این محصول که گاهی ممکن است به دلیل رفع اشکال باشد که از سوی کاربران اعلام شده اند و گاهی جهت ارائه امکانات بیشتر و کیفیت بالاتر.

بروز رسانی آنلاین و دریافت ویرایش های جدید نرم افزار

تغییرات انجام شده در نرم افزار آسان طب، بلافاصله بر روی وب سایت عارف رایانه قرار خواهند گرفت و شما از منوی بروز رسانی نرم افزار که در صفحه اصلی این نرم افزار قرار گرفته شده است، می توانید از آخرین وضعیت آپدیت این محصول آگاهی پیدا کنید و در صورت لزوم، نرم افزار خود را در کمتر از چند دقیقه بروز رسانی کنید. عملیات بروز رسانی را نیز در قالب مقاله ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم و برای مطالعه و چگونگی آن بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

بروز رسانی آنلاین نرم افزار آسان طب از طریق وب سایت عارف رایانه

* در بخش سوالات متداول، آن دسته از سوالاتی که برخی کاربران هنگام تماس با کارشناسان ما مطرح میکنند قرار داده شده. میتوانید مطالعه نمائید.

‫4.1/5 ‏‫(22 نظر)‬
دکمه بازگشت به بالا