خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

آموزش نصب نرم افزار SQL Server 2000 (ویدیو آموزشی)

این بخش، مربوط به آموزش نصب نرم افزار SQL Server 2000 بر روی رایانه سرور (سرویس دهنده) می باشد. رایانه سرور به رایانه ای گفته می شود که ما قصد داریم تمام اطلاعات ثبت شده در سیستم، در آن قرار گیرد. بعنوان مثال وقتی در یک محل، دو رایانه وجود داشته باشد، یکی رایانه مدیر و دیگری رایانه منشی، و این دو رایانه با هم  شبکه باشند، آن رایانه ای که متعلق به مدیر است را رایانه سرور (سرویس دهنده) می گوییم. چرا که اطلاعات بر روی این رایانه ذخیره می گردد و همچنین فایل های پشتیبانی و سایر عملیات اصلی نرم افزار، در این رایانه اتفاق می افتد. رایانه یا رایانه های دیگر که کاربران از طریق آن به اطلاعات دسترسی پیدا میکنند، رایانه کلاینت (سرویس گیرنده) می گوییم. بدین ترتیب، قبل از هر عملی، نرم افزار اس کیو ال سرور را بر روی رایانه سرور یا رایانه مدیر نصب و راه اندازی میکنیم.

آموزش نصب SQL Server 2000

 

آموزش نصب نرم افزار اس کیو ال 2000 (MS SQL Server 2000)

.

در صورتی که CD مربوط به محصولات شرکت عارف رایانه را دریافت نموده اید، پس از باز کردن CD به پوشه Tools رفته و نرم افزار SQL 2000 را در دسکتاپ خود کپی کرده و سپس از حالت فشرده خارج کنید (راست کلیک بر روی فایل Zip و گزینه Exctact All)

وارد پوشه نرم افزار SQL Server شده و مانند شکل زیر بر روی فایل Setup دوبار کلیک نمائید تا وارد محیط نصب نرم افزار شده و با توجه به تصاویر زیر مراحل نصب را ادامه دهید.

.

در مرحله بعد بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

.

در مرحله بعد، ابتدا چک کنید حالت رایانه انتخابی بر روی گزینه “Local Computer” تنظیم شده باشد و سپس بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

درصورتی که در حین مراحل نصب ، با پیغام “A previos program installation cerated pending file operations on the installation machien. You mus restart the computer befor running setup.” مواجه شدید، حتما” نیازمند این هستید که یکبار رایانه خود را ریستارت کرده و مجددا” اقدام به نصب نرم افزار SQL Server نمائید.

بیشتر بخوانید:

آموزش نصب نرم افزار SQL Server 2008 R2

.

در این مرحله، نحوه نصب را بر روی حالت “Create a new instance of SQL Server, or install Client Tools” قرار داده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

در مرحله بعد یک نام و شرکت به دلخواه وارد کرده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

پس از ورود به پنجره ورود سریال، سریال را از داخل فایل Serial.txt موجود در پوشه نرم افزار SQL Server 2000 استخراج کرده و در قسمت مربوطه وارد نمائید.

.

در مرحله بعد، حالت “Server and Client Tools”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید

.

در مرحله بعد، گزینه “Default” را تیک زده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

نکته: در صورتی که اس کیو ال سرور  یکبار قبلا” بر روی این رایانه نصب شده باشد، این گزینه غیر فعال می گردد و شما میبایست یک نام دلخواه در قسمت “Instance name” وارد نمائید. توجه داشته باشید هر نامی که وارد می کنید، هنگام انجام عملیات اتصال به بانک اطلاعاتی از طریق رایانه سرور و کلاینت ها، که بعدا” مفصل در مورد آن توضیح داده خواهد شد، بعد از ورود نام یا آی پی مربوط به رایانه سرور، می بایست این نام یعنی Instance name را وارد نمائید. بعنوان مثال اگر ما در این قسمت از نصب اس کیو ال سرور، نام Instance name را برابر “ArefRayaneh” قرار دهیم، در قسمت تنظیمات اتصال به بانک اطلاعاتی همه رایانه ها، در قسمت Server Name بدین ترتیب عمل میکنیم>      “ServerName\ArefRayaneh”  یا “IP\ArefRayaneh”  (منظور از ServerName نام رایانه سرور است).

پ8.

.

در مرحله بعد، حالت نصب را بر روی گزینه “Typical” تنظیم کرده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

.

در مرحله بعد ابتدا گزینه “Use the same accunt for each service. Auto start SQL Server Service” را انتخاب کرده، حالت “Service Setting” را بر ریو گزینه “Use the Local System account” قرار داده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

.

در مرحله مربوط به تصدیق هویت اتصالات کاربران به بانک اطلاعاتی می باشد. حالت آن را بر روی “Mixed Mode (Windows Authentication and SQL Server Authentication)”  قرار داده و سپس گزینه “Blank Password” را تیک زده و بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

.

در مرحله بعد بر روی گزینه “Next” کلیک نمائید.

.

کمی تامل نمائید تا عملیات نصب انجام شود و پس از آن بر روی گزینه “Finish” کلیک نمائید.

.
.

*** توجه داشته باشید، پس از نصب نرم افزار Microsoft SQL Server باید یکبار رایانه را ریستارت نمائید تا سرویس های مربوط به این نرم افزار راه اندازی گردند. ***

.

فیلم آموزش نصب نرم افزار Microsoft SQL Server

در قسمت زیر، کارشناسان ما فیلمی از ابتدا تا انتهای نصب نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور برای شما کاربران عزیز قرار داده اند.
ضمن مشاهده این فیلم به صورت آنلاین، امکان دانلود نسخه قابل مشاهده در رایانه و موبایل نیز در قسمت زیر فیلم قرار داده شده میتوانید دانلود نمائید.

[wposflv src=http://dl.arefrayaneh.com/videos/install/Microsoft-SqlServer-Setup.flv width=700 height=423 title="Microsoft SQL Server 2000 Install"]

جهت دانلود فیلم دموی نرم افزار، اینجا کلیک کنید!
.
.
.
‫5/5 ‫(1 نظر)
دکمه بازگشت به بالا