خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

چگونگی اتصال نرم افزار به رایانه دیگر ؛ دلایل مهم آن

در این صفحه به نحوه اتصال محصولات نرم افزاری عارف رایانه از یک رایانه به رایانه ای دیگر می پردازیم. در واقع در مورد اتصال نرم افزار به رایانه دیگر بحث خواهیم کرد.

دلیل اتصال نرم افزار به رایانه ای دیگر

همانطور که در صفحه محصولات ذکر شده، تمام محصولات نرم افزاری عارف رایانه، امکان استفاده به صورت شبکه را دارا می باشند. در این حالت، تمام اطلاعات به طور یکپارچه یا یکسان بر روی تمام رایانه ها قابل دسترسی است. در روش تحت شبکه برای یکپارچه بودن اطلاعات، اطلاعات بر روی یک رایانه (رایانه اصلی یا سرور) ذخیره می گردند و از طریق شبکه و اتصال سایر رایانه ها به رایانه اصلی، این اطلاعات در دسترس سایرین قرار می گیرد. برای این منظور، ابتدا می بایست نرم افزار مورد نظر را، همراه با نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور بر روی رایانه اصلی نصب کرده باشید و سپس نرم افزار را بر روی تمام رایانه هایی که قرار است به رایانه سرور متصل شوند، نصب کرده و سپس تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا رایانه مورد نظر به رایانه سرور متصل گردد..

تنظیمات اتصال نرم افزار از  یک رایانه (کلاینت) به رایانه اصلی (سرور)

پس از نصب نرم افزار بر روی رایانه کلاینت ها، می بایست تنظیمات زیر را بر روی این رایانه ها انجام دهید تا رایانه های کلاینت بتوانند به بانک اطلاعاتی موجود بر روی رایانه سرور متصل گردند و اطلاعات را از روی آن دریافت کنند. بر روی هر رایانه کلاینت، نرم افزار را اجرا کرده و در صفحه ورود و تشخیص هویت کاربر (صفحه پسورد)، قبل از ورود به سیستم، عملیات زیر را انجام دهید.
 
تنظیمات اتصال به سرور نرم افزار درمانگاه
.
  1. در صفحه ورود به سیستم، بر روی گزینه کلیک نمایید تا وارد پنجره تنظیمات بانک اطلاعاتی یا Database connection setting شوید
  2. با توجه به نام یا IP کامپیوتر سرور، در قسمت Select or enter server name نام یا IP مربوط به رایانه سرور را وارد نمائید
  3. در قسمت دوم حالت Enter information to log on to the server را بر روی حالت Use SQL Server Authentication قرار دهید
  4. چک کنید قسمت سوم یعنی انتخاب بانک اطلاعاتی سرور (Select the databade on the server)، بر روی “AsanTeb” قرار داشته باشد
  5. بر روی Test Connection کلیک نمائید تا به سرور متصل شوید. درصورتی که اتصال با موفقیت انجام شود پیغامی مبتنی بر موفقیت آمیز بودن اتصال نمایش داده میشود که از شما سوال میشود “آیا تنظیمات اتصال ذخیره گردند؟” در این هنگام گزینه “Yes” را انتخاب نمائید تا هر بار نیازی به تنظیم مجدد نداشته باشید و سیستم بطور خودکار به بانک اطلاعاتی قرار گرفته بر روی سرور متصل گردد.

بیشتر بخوانید:

شبکه کردن دو یا چند رایانه با یکدیگر + ویدیو آموزشی

نکته۱ : در صورتی که قبلا بر روی رایانه سرور، نرم افزار SQL Server  را برای اهداف دیگر نصب نموده اید، می توانید پس از متصل کردن بانک اطلاعاتی برنامه به SQL Server  کلمه عبور مربوط به کاربر بانک اطلاعاتی (می تواند Sa باشد) را در قسمت User name  و Password   وارد نموده و به بانک اطلاعاتی برنامه متصل شوید.
پس توجه داشته باشید درصورتی که بر روی رایانه سرور، در حال استفاده از نرم افزار دیگری هستید که آن نرم افزار نیز از بانک اطلاعاتی مایکروسافت اس کیو ال استفاده می کند، برای اتصال بانک اطلاعاتی نرم افزار آسان طب، به نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور، نیازمند دارا بودن کلمه عبور مربوط به کاربر SA نرم افزار اس کیو ال سرور هستید. (کلمه عبور کاربر SA را از کارشناس مربوط به نرم افزار قبلی جویا شوید).
.
نکته۲: این نرم افزار و همه نرم افزار های شرکت عارف رایانه ، پس از نصب، هنگام اولین ورود کاربر به برنامه، بانک اطلاعاتی برنامه را بصورت خودکار به رایانه لوکال یا فعلی خود وصل میکند (در صورتی که SQL Server  درست نصب شده باشد و شما یکبار رایانه را ریستارت کرده باشید).توجه داشته باشید هنگامی که نرم افزار را روی سرور نصب نموده اید و حتما یکبار وارد برنامه بشوید تا عملیات اتصال فایل های بانک اطلاعاتی با SQL Server  بصورت خودکار انجام شود، بر روی سایر رایانه ها نیازی به ورود به برنامه ندارید. چرا که هدف شما اتصال به بانک اطلاعاتی نصب شده بر روی رایانه فعلی نیست؛ بلکه شما قصد دارید به بانک اطلاعاتی موجود بر روی سرور متصل شوید و برای این منظور همانطور که در صفحه قبل توضیح داده شد، تنظیمات مربوط به سرور را در قسمت مربوطه وارد کرده و به راحتی به سرور وصل می شوید.
درصورتی که قصد دارید بصورت دستی عمل اتصال به بانک اطلاعاتی را انجام دهید، توسط فایل AppData.exe موجود در مسیر نصب نرم افزار میتوانید اینکار را انجام دهید.
.

نکته۳: برای استفاده از نرم افزار بصورت شبکه، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که خارج از مباحث توضیحی این نرم افزار است  نظیر: خاموش بودن فایر وال و یا غیر فعال بودن آنتی ویروس بر روی سرور (میتوانید یک یا چند استثناء در تنظیمات مربوط به آنتی ویروس مربوطه تعریف کنید تا مجبور به غیر فعال کردن آن نباشید). چرا که این عمل باعث می شود شما موفق به برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی موجود بر روی سرور، از طریق پورت مربوط  به SQL Server   نشوید.

نکته۴: در صورتی که چند کلاینت را میخواهید به سرور متصل کنید، نیازی نیست برای تمام کلاینت ها مراحل فوق را تکرار کنید!
پس از اعمال تنظیمات فوق بر روی اولین کلاینت، فایل Data.ini را از مسیر نصب شده نرم افزار آسان طب بر روی آن کلاینت (محل یا فولدری که نرم افزار آسان طب در آن قرار دارد) ، کپی کرده و در مسیر نصب شده سایر کلاینت های قرار دهید. بدین ترتیب تنظیمات مربوط به اتصال به بانک اطلاعاتی توسط فایل Data.ini برای سایر کلاینت ها اعمال خواهد شد.
‫5/5 ‫(1 نظر)
دکمه بازگشت به بالا