تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز Vista ، 8 ، 7 + ویدیو آموزشی

«به علت تغییرات در شرکت فروش این محصول موقتا متوقف شده است!»

امروزه در بسیاری از رایانه ها، شاهد نصب نرم افزار هایی هستیم که توسط برنامه نویسان ایرانی و برای فارسی زبانان تولید شده اند من جمله نرم افزار های تولید شده توسط شرکت ما. قبل از استفاده از این محصولات نرم افزاری در سیستم عامل ویندوز، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که  ویندوز مورد نظر، قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارا باشد. برای این منظور باید در قسمت کنترل پنل ویندوز، چک کنید که آیا تنظیمات مربوط به زبان فارسی و کشور ایران، در اعمال شده است یا خیر؟ تنظیم بودن زبان و کشور ایران در قسمت کنترل پنل، باعث میشود عناوین منوها، دکمه ها و یا قسمت هایی که بصورت فارسی هستند، دچار اختلال نشده و یا بصورت علامت سوال (؟؟؟؟؟؟؟) نمایش داده نشوند. اگر چه بسیاری از کارشناسان یا کاربران، هنگام نصب ویندوز، این تنظیمات را بصورت صحیح اعمال میکنند و نیازی به تغییر خاصی در ویندوز ندارید. اما برای چک و بررسی توسط شما، توضیحات و تصاویر صحیح مربوط به قسمت های مورد نظر را قرار میدهیم تا در صورتی که با تنظیمات ویندوز شما مغایر بود، تغییرات لازم را اعمال نمائید. در ادامه با تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز Vista ، 8، 7 با ما همراه شوید.

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز 7

 

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز Vista ،8 ،7

در این بخش، به تنظیمات مورد نیاز در ویندوز های Seven یا 7 اشاره میکنیم.
ابتدا از قسمت Start بر روی گزینه Control Panel کلیک کنید تا وارد کنترل پنل ویندوز شوید. (مانند شکل زیر)
.
تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
.
.
پس از باز شدن پنجره Control Panel (کنترل پنل) بر روی از قسمت Clock , Language , and Region بر روی گزینه Change display language کلیک کنید. (به شکل زیر توجه نمائید)
 
تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
.
در پنجره باز شده ابتدا چک کنید که در سربرگ Formats، لیست مقابل عبارت “Format:” بر روی گزینه “Persian” تنظیم شده باشد.
تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
 
.

در مرحله بعد، بر روی سربرگ “Location” کلیک کرده و چک کنید لیست مقابل عبارت “Current location:”  بر روی گزینه “Iran” تنظیم شده باشد.

تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
.
.
در مرحله بعد، بر روی سربرگ “Administrative” کلیک کنید. بر روی گزینه “Change system locale..” کلیک کنید تا پنجره مربوط به برای نمایش متون باز شود.
 
تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
 
.
.
پس از باز شدن پنجره “Region and Language Settings” چک کنید لیست مقابل عبارت “Current system locale” نیز بر روی گزینه “Persian” تنظیم شده باشد. این عملیات باعث تنظیم شدن پشتیبانی کامل از زبان فارسی توسط ویندوز سون و ویستا خواهد شد.
 
تنظیمات فارسی برای ویندوز 7
 
نکته: پس از انجام تنظیمات فوق، حتما” نیازمند این هستید که یکبار رایانه خود را ریستارت (Restart) کنید. برخی از تغییرات، پس از راه اندازی مجدد سیستم اعمال میگردند.
 
.برای انجام تنظیمات مربوط به ویندوز XP  اینجا کلیک کنید: تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز xp

 

‫5/5 ‫(1 نظر)
دکمه بازگشت به بالا