خرید نرم افزار تماس بگیرید 021-91091955
تماس با عارف رایانه

zip کردن فایل ها و پوشه ها یا فشرده سازی در ویندوز؛ ویدیو

فشرده سازی یا اصطلاحاً zip کردن فایل یا پوشه، عملی است که جهت کاهش حجم فایل ها و پوشه ها انجام می گردد و طی آن فایل یا پوشه مورد نظر به حجم کمتری قابل جابه جایی یا ایمیل کردن می شود.

نحوه zip کردن فایل و پسورد گذاشتن روی آن

 

فشرده کردن فایل (ایجاد فایل zip)

عمل زیپ کردن، به راحتی در ویندوز قابل انجام است و برای این کار کافی است فایلها یا پوشه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک کنیــد تا منوی مربوطه باز شود، از لیست این منو بر روی گزینه Send to کلیک کرده و از زیر منوی باز شده مقابل آن، بر روی گزینه Compressed (zipped) Folder کلیک نمایید. بدین ترتیب فایلها یا پوشه‌های انتخابی شما را توسط ویندوز فشرده شده و در قابل یک فایل فشرده زیپ (با پسوند zip) قرار می گیرد.

.رمز گذاری (Password) بر روی فایل zip

zip کردن فایل

توجه داشته باشید این قابلیت در ویندوز 7 حذف شده و برای این منظور، در ویندوز XP، بر روی فایل فشرده یا zip مورد نظر دوبار کلیک کنید تا باز شود. در پنجره باز شده، از منوهای بالا بر روی منوی File کلیک کرده و سپس گزینه Add a Password را اننخاب نمائید (گزینه Add a Password با راست کلیک نمودن در یک قسمت سفید از پنجره‌ی مربوط به فایل زیپ نیز قابل انتخاب است). پس از انتخاب این گزینه، کادری با عنـوان Add Password نمایان می‌شـود، و شما می بایست در کادر های مورد نظر رمز یا Password مــورد نظرتان را وارد نموده و بر روی دکمه OK کلیک نمائید.

* توجه داشته باشید که هر دو پسورد وارد شده یکسان باشند.

پس از رمز گذاری بر روی فایل zip، هر بار که بخواهید آن را باز کرده و یا محتویات آن را استخراج کنید، حتما” می بایشت باید پسورد مورد نظر را نمایید.

بیشتر بخوانید:

آموزش فشرده سازی فایل با winrar

.استخراج فایل zip از حالت فشرده

پس از فشرده کردن فایل ها یا پوشه ها، نوبت به استخراج آنها از حالت فشرده یا زیپ می باشد.

برای این منظور کافی است بر روی فایل فشرده (فایل با پسوند zip) کلیک راست کرده و از منوی باز شده بر روی گزینه ..Extract All کلیک کنید.

‫4/5 ‏‫(8 نظر)‬
دکمه بازگشت به بالا